Een wijziging is alleen mogelijk als de ticketvoorwaarden op je tickets dit toelaten. Deze ticketvoorwaarden worden bepaalt door de luchtvaartmaatschappij. Als een wijziging is toegestaan, berekent de luchtvaartmaatschappij vaste wijzigingskosten + een variabel tariefverschil.

Stap 1: Is wijzigen toegestaan?

In MijnTix staat of een wijziging is toegestaan door de luchtvaartmaatschappij en wat de minimale vaste wijzigingskosten zijn. Selecteer de boeking die je wil wijzigen en check vervolgens de Wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Eventueel vind je de wijzigings- en annuleringsvoorwaarden ook in je ticket e-mail. 


Mijn boeking is niet wijzigbaar

Helaas kunnen we je dan niet helpen. In het geval van een niet-wijzigbare boeking, biedt de luchtvaartmaatschappij ook geen terugbetaling. We adviseren je een nieuw ticket te kopen.


Stap 2: Check de prijs

Als wijzigen is toegestaan door de luchtvaartmaatschappij, kun je je wijzigingverzoek gelijk in MijnTix aanvragen.

Selecteer je nieuwe vluchten, bekijk de wijzigingskosten en ga naar de volgende stap. In de meeste gevallen kun je direct betalen voor je wijzigingsverzoek en zullen wij na betaling de wijziging proberen te bevestigen bij de luchtvaartmaatschappij*. Is de wijziging gelukt? Dan ontvang je je gewijzigde tickets per e-mail. Je kan je nieuwe reisschema het beste bekijken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Soms is een handmatige berekening van de totale wijzigingskosten nodig. We sturen je binnen enkele uren een betaallink met de totale prijs. Zodra je de betaallink betaalt, zullen wij de wijziging proberen door te voeren bij de luchtvaartmaatschappij*.

*In uitzonderlijke gevallen kunnen wij de wijziging alsnog niet doorvoeren bij de luchtvaartmaatschappij. We informeren je hier tijdig over. 


Je wijzigingsverzoek moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Vertrek je binnen 48 uur? Vaak kunnen we niet meer tijdig assisteren. Neem in dit geval altijd rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij.
  • De nieuwe vluchten moeten altijd worden uitgevoerd door dezelfde luchtvaartmaatschappij als je originele/oude vluchten (of door zogeheten codeshare airlines). In MijnTix tonen wij alle mogelijke vluchten. Staat je gewenste vlucht er niet tussen? Dan is deze wijziging niet mogelijk. 
  • Soms kan een (betaalde) wijziging alsnog niet worden bevestigd door de luchtvaartmaatschappij. In dit geval informeren we je tijdig en ontvang je een terugbetaling van de betaalde wijzigingskosten. 
  • Er kunnen andere restricties/voorwaarden worden opgelegd door de luchtvaartmaatschappij, waardoor een wijziging niet mogelijk is. Deze restricties/voorwaarden zijn altijd leidend
  • Wij acteren bij een wijzigingsverzoek enkel als intermediair. Je kan een wijziging ook altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij aanvragen. Ze zijn wettelijk verplicht je te helpen, maar zullen je vaak verwijzen naar de intermediair.
  • Let op: Heb je geboekt met een low-cost luchtvaartmaatschappij (bijv. Ryanair, easyJet, WizzAir, Vueling)? Dan kun je alleen een wijziging via ons aanvragen als je Omboekgarantie van EuropAssistance hebt afgesloten. Indien dit niet het geval is, dien je de wijziging rechtstreeks aan te vragen bij de low-cost luchtvaartmaatschappij. 
  • Een wijziging aanvragen per e-mail is niet mogelijk.


Ga naar 
MijnTix