Als je gebruik wil maken van deze service, zul je de wijziging eerst zelf moeten betalen, voordat je een claim kan indienen bij EuropAssistance. Lees vooraf de (polis-)voorwaarden van EuropAssistance goed door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Helaas kunnen wij geen uitspraken doen over (polis-)voorwaarden of claims.
Check altijd eerst of de luchtvaartmaatschappij een wijziging toestaat. Je vindt deze informatie (wijzigingsvoorwaarden) in je ticket e-mail en op MijnTix. Afhankelijk van de situatie, kies je het volgende:
1. Mijn ticket is wijzigbaar (tegen kosten).
Voer de wijziging altijd via ons uit en betaal de wijzigingskosten. Zodra je het nieuwe ticket ontvangt, kun je (een deel van) de wijzigingskosten claimen bij EuropAssistance. Een wijziging vraag je altijd hier aan.
2. Mijn ticket is niet-wijzigbaar
Steeds vaker zijn tickets niet-wijzigbaar. Contacteer ons om je boeking te annuleren, zodat we je per e-mail een bevestiging van annulering kunnen sturen. Boek vervolgens je nieuwe vluchten op onze website. Zodra je je bevestigingse-mail hebt ontvangen, claim je (een deel van) de kosten bij EuropAssistance (indien je aan de voorwaarden voldoet).
3. Doe je claim
EuropAssistance heeft de volgende documenten van je nodig om je claim te verwerken:
- Polisnummer: deze vind je in de e-mail die EuropAssistance vlak na boeking heeft verstuurd
- Je originele boekingsbevestiging/factuur: hierop staat het origineel betaalde bedrag.
- Bij wijzigbaar ticket:
- De betaallink e-mail met de wijzigingskosten
- Je nieuwe ticket met daarop je nieuwe vluchten
- Bij een niet-wijzigbaar ticket:
- De e-mail waarin wij de annulering van je bestaande vluchten bevestigen.
- Je boekingsbevestiging van je nieuwe vluchten met hierop het nieuwe bedrag.
Voorwaarden
We raden je aan vooraf goed door te nemen of je aanspraak kan maken op Omboekgarantie. Voor alle (polis-)voorwaarden en claims verwijzen we je atlijd naar EuropAssistance. Ook bij afgewezen claims dien je je te richten tot EuropAssistance. Wij kunnen je hier