Om gebruik te maken van deze verzekering, betaal je de vluchtwijziging eerst zelf, om vervolgens een claim te maken bij de verzekeraar (Europ Assistance). Lees vooraf de polis en bijbehorende voorwaarden goed door en controleer het maximaal te claimen bedrag. Deze polis is na het maken van de boeking door de verzekering naar je e-mail verstuurd.


Let op: je mag met deze verzekering enkel eenmalig de datum wijzigen. De route en passagiers dienen altijd gelijk te blijven. 


Hoe wijzig ik mijn boeking?

Controleer eerst of de airline een wijziging van je boeking toestaat. Je vindt deze informatie in je ticket e-mail en op MijnTix. Afhankelijk van de situatie, kies je het volgende:


  • Je ticket is wijzigbaar
    Voer de wijziging altijd via ons uit en betaal de wijzigingskosten. Zodra je de gewijzigde tickets ontvangt, claim je (een deel van) de wijzigingskosten bij de verzekeraar. Een wijziging vraag je hier aan.

  • Je ticket is niet-wijzigbaar
    Steeds vaker zijn tickets niet te wijzigen. Je dient in dit geval een nieuwe boeking te maken op onze website, de kosten te betalen en (een deel van) deze kosten te claimen bij de verzekeraar.

    • Datum van zowel de heen- als terugreis wijzigen
      Neem contact met ons op om je bestaande vluchten te laten annuleren. Je ontvangt een annuleringsbewijs. Vervolgens maak je je nieuwe boeking op onze website.

    • Alleen de datum van de terugvlucht wijzigen
      Wil je alleen de terugvlucht wijzigen? Dan is het boeken van enkel een nieuwe terugvlucht op onze website voldoende. Vraagt de verzekeraar een bewijs van niet-gebruik van de originele terugvlucht? Deze kun je pas na origineel vertrek bij ons opvragen.
        
    • Alleen datum van de heenvlucht wijzigen
      Wil je aan de heenvlucht wijzigen? Neem dan altijd contact met ons op. We bespreken samen wat de beste optie is. In de meeste gevallen zal de airline namelijk je terugvlucht automatisch annuleren, als je de originele heenvlucht niet aanvangt.


Maak je claim bij de verzekeraar.

Nadat je gewijzigde/nieuwe vluchten hebt betaald, start je je claim bij de verzekeraar. Je hebt de volgende documenten nodig:

  • Polisnummer: dit is hetzelfde nummer als je TripID (rechts bovenaan onze e-mails).
  • Je originele boekingsbevestiging/factuur

  • Bij wijzigbaar ticket:
    • De betaallink e-mail met de wijzigingskosten en de te wijzigen vluchten.
    • De ticket e-mail met daarop je gewijzigde vluchten.

  • Bij een niet-wijzigbaar ticket: 
    • De boekingsbevestiging van je nieuw geboekte vluchten, met hierop onderaan de betaalde kosten. 
    • Bewijs van no-show (alleen als de verzekeraar dit opvraagt)


Maak je claim hierMaak je claim hier


Voorwaarden

Voor alle voorwaarden en claims verwijzen we je naar de verzekeraar Europ Assistance. Ook bij afgewezen claims dien je je te richten tot de verzekeraar. Helaas mogen wij hierbij niet bemiddelen.