Heb je een flexibel ticket (Omboekgarantie) gekocht op onze website? Wellicht kom je dan in aanmerking om je wijzigingskosten te claimen bij verzekeraar Europ Assistance. Kort na het maken van je boeking, heb je een e-mail ontvangen van Europ Assistance met alle benodigde informatie (polis, voorwaarden en contactgegevens).


Als je gebruik wilt maken van deze Omboekgarantie, zul je de wijziging eerst zelf moeten betalen, voordat je deze kosten kunt claimen met Europ Assistance. Check altijd eerst of de luchtvaartmaatschappij een wijziging van je ticket toestaat. Je vindt deze informatie (wijzigingsvoorwaarden) in je ticket e-mail en op MyTix. Afhankelijk van de situatie, kies je het volgende:


1. Mijn ticket is wijzigbaar (tegen kosten). 

Dit betekent dat je de wijziging uit kunt laten en de kosten achteraf kunt claimen (indien je aan de voorwaarden voldoet). Voer je wijziging altijd via ons uit en betaal de wijzigingskosten. Zodra je je ticket ontvangt, kun je (een deel van) de wijzigingskosten claimen bij Europ Assistance. Een wijziging vraag je altijd hier aan.


2. Mijn ticket is niet-wijzigbaar

Steeds vaker zijn tickets niet wijzigbaar. In dit geval bel je ons om je vluchten te annuleren, zodat we je een bevestiging van annulering kunnen sturen. Vervolgens maak je op onze website een nieuwe boeking. Zodra je je boekingsbevestiging hebt ontvangen, claim je (een deel van) de kosten bij Europ Assistance (indien je aan de voorwaarden voldoet). Boek je nieuwe vluchten altijd op onze website, zoals vermeld in de voorwaarden van Europ Assistance. 


Europ Assistance heeft de volgende documenten van je nodig om je claim te verwerken:

  • Polis nummer: deze vind je in de e-mail die Europ Assistance vlak na boeking heeft verstuurd
  • Je originele boekingsbevestiging/factuur: hierop staat het origineel betaalde bedrag. 
  • Bij wijzigbaar ticket:
    • De betaallink e-mail met de wijzigingskosten
    • Je nieuwe ticket met daarop je nieuwe vluchten
  • Bij een niet wijzigbaar ticket: 
    • De e-mail waarin wij de annulering van je bestaande vluchten bevestigen. 
    • Je boekingsbevestiging van je nieuwe vluchten met hierop het nieuwe bedrag. 


Indien je verdere informatie nodig hebt over de voorwaarden en terugbetalingen van Europ Assistance willen we je adviseren om contact met hen op te nemen. De contactgegevens vind je in hun e-mail.