Wanneer je vlucht is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij, zal het volgende proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier zelf geen actie voor te ondernemen:

  1. Wij ontvangen een bericht van annulering vanuit de luchtvaartmaatschappij
  2. Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
  3. Je ontvangt later van ons een email over de status en verwerking van de restitutie (bijv. in de vorm van een voucher). De verwerking van een eventuele restitutie duurt minimaal 4 maanden, maar kan aanzienlijk langer duren. 
  4. Staat de luchtvaartmaatschappij geen restitutie toe? Dan informeren we je over je opties.


We zijn volledig afhankelijk van de verwerkingstijd van de luchtvaartmaatschappij. Wij vragen je dan ook in de tussentijd geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.


Low-cost vluchten

Voor Low-cost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Wizz Air en Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht zo spoedig mogelijk aan je door. 


De restitutie-aanvraag dien je vervolgens zelf in bij de luchtvaartmaatschappij. Indien de restitutie is verwerkt door de luchtvaartmaatschappij, informeren wij je over de verdere afhandeling van de restitutie (bijv. in de vorm van vouchers). 

Houd er rekening mee dat dit proces enkele maanden kan duren. Het heeft in de tussentijd geen zin om contact met ons op te nemen.